Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Officiel åbning af Grindsted City Beach lørdag

Nok er håndværkerne fortsat i fuld gang, men allerede i morgen står Grindsteds nye bystrand klar, og alle interesserede er inviteret til åbningen nu på lørdag den 4. juli kl. 11.

Torsdag morgen var håndværkerne i fuld gang på Torvet i Grindsted, men man skulle stadig have god fantasi for at forestille sig Torvet som den lækreste City Beach.

Men allerede torsdag eftermiddag er fantasi ikke længere nødvendig. Torvet har taget form med en lækker træterrasse med direkte adgang til det fineste strandsand og petanquebane, og i løbet af fredagen vil yderligere elementer komme til.

- Man kan da kun blive glad på vegne af borgerne og gæster i byen. Det ser rart og indbydende ud, og forhåbentlig vil rigtig mange både folk fra byen men også gæster udefra i sommerens løb nyde mulighederne og supplere med at handle lokalt, for vi har i den grad brug for et stærkt handelsliv til at hjælpe med at skabe liv og oplevelser i byen, siger Borgmester Ib Kristensen.

Grindsted City Beach åbner officielt lørdag, men man kan dog allerede fra fredag boltre sig i det fine sand.

- Som Handelstandforening er vi enormt glade for den støtte, vi har modtaget til at sætte gang i byen ovenpå nedlukningen, og Grindsted City Beach bliver sammen med vores aktiviteter henover sommeren forhåbentlig noget, der vil trække folk til Centrum af Grindsted, siger Jonas Pedersen, der er formand for Handelsstandsforeningen i Grindsted.

Program for åbningen lørdag den 4. juli

• Kl. 10-13: Torvedag med kræmmermarked, Superjumper og Live musik
  • Kl. 11: Officiel indvielse af Grindsted City Beach og petanquebane v/Borgmester Ib Kristensen
  • Kl. 11: Petanqueturnering efter åbning af banen – borgmesteren kaster de første kugler

Læs mere om Grindsted City Beach og bevæggrundende for at etablere en midlertidig bystrand i bymidten netop denne sommer.