Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Grindsted fester igen – på den anden side

Normalt er uge 35 lig med liv og glade dage i Grindsted By, hvor Grindsted Festuge og mange andre aktiviteter under Trekantområdets Festuge, finder sted. Sådan bliver det ikke i år. Men fest bliver der, når efteråret og dermed mere normale tilstande forhåbentlig rammer os.

For mange Grindsted-borgere er uge 35 lig med liv og glade dage på torvet, i gaderne og indendørs hos flere af byens naturlige samlingssteder. Igennem hele ugen syder og summer byen normalt af et væld af aktiviteter, når Grindsted Festuge byder på alt fra koncerter, motionstilbud, markedsdage, aktiviteter for børn og familier, foredrag, filmfremvisninger og meget mere.

Sådan skulle det også have været i år. Men på grund af coronavirussen, som p.t. har sat en stopper for festlighederne, bliver den 11. version af festugen anderledes, end den oprindeligt var planlagt.

Samarbejder om et aktivt efterår

Da meldingen fra Trekantområdets Festuge i sidste uge lød, at festen i år har fået en ny form på grund af forbuddet mod store forsamlinger, satte det hurtigt tankerne i gang i Grindsted. Her satte Grindsted Festuge, Grindsted Handelsstandsforening og Billund Kommune hurtigt et Skype-møde op for at drøfte mulighederne. Beslutningen blev, at de tre aktører vælger at bakke op om årets strategi for Trekantområdets Festuge. Hovedparten af aktiviteter i Trekantområdet Festuge ligger normalt også i uge 35, men i år kommer festlighederne til at foregå mellem 1. september og 30. november.

”Jeg er naturligvis ærgerlig over, at det flotte program, som vi allerede har løftet noget af sløret for, ikke bliver til noget. Men jeg er overbevist om, at vi sammen med alle arrangørerne af de oprindelige programpunkter, Grindsted Handelsstandsforening og Billund Kommune nok skal få skabt et festligt efterår. Og så glæder vi os meget til at byde velkommen til Grindsted Festuge i dens oprindelige form i 2021,” siger festugens bestyrelsesmedlem Johnny Hansen.

Det er op den enkelte arrangør at afgøre, om deres planlagte aktivitet i det oprindelige program for Grindsted Festuge 2020 kan rykkes til senere på efteråret, så det fortsat giver mening for alle parter. Alternativt opfordres arrangørerne til at overveje, om aktiviteten kan finde sted i en lidt anden form eller størrelse, som måske kan fungere som optakt til programpunkterne i 2021.

Håber på stor opbakning

Hos formanden for Grindsted Handelsstandsforening, Jonas Pedersen, er optimismen og håbet også stort:

”Grindsteds borgere og byens besøgende kan godt glæde sig til et begivenhedsrigt efterår spækket med spændende aktiviteter. Og lægger man sig op af temaet ’På den anden side’ for årets Trekantområdets Festuge, så kan ens bidrag kun blive højaktuelt. Derfor håber og tror jeg også på, at både mange arrangører, handlende og besøgende fra og i byen vil gøre deres for, at vi får et festligt efterår, når vi til den tid forhåbentlig kan begynde at åbne op for mere liv i Grindsted By. For fest trænger vi alle efterhånden virkelig til!”

Arbejdet med at kontakte diverse aktører og planlægningen er kun lige begyndt. Og derfor kan hverken Grindsted Festuge, Grindsted Handelsstandsforening eller Billund Kommune afsløre, hvilke arrangementer efteråret i Grindsted byder på. Men ét er sikkert: Idérigdommen fejler ikke noget.