Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Billund Kommune henter lokal profil som ny Presse- og brandingchef

Andreas Bjerre bliver ny Presse- og brandingchef i Billund Kommune. Han tiltræder stillingen efter hvervet som lokalredaktør hos Jysk Fynske Medier i Grindsted i en årrække.

Han er et kendt ansigt i kommunen allerede. Flere ansatte og politikere i kommunen har nemlig haft Andreas Bjerre i telefonen, når han som journalist hos Jysk Fynske Medier i Grindsted har stillet de skarpe og kritiske spørgsmål til en god historie. Men dette kommer fra 1. oktober til at ændre sig, når Andreas Bjerre tiltræder som Billund Kommunes nye Presse- og brandingchef. Her skal han være med til at sætte retningen for fortællingen om Billund Kommune og være med til at besvare journalisternes spørgsmål i stedet for at stille dem.

Andreas Bjerre er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, og har siden arbejdet som journalist hos JydskeVestkysten i Grindsted. Her har han de sidste fire år siddet som lokalredaktør hos JydskeVestkysten i Grindsted. Derudover har han gennem sin uddannelse på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole med et ophold på Swansea University fået erfaring i både strategisk og politisk kommunikation. Områdechef for Kultur og Fritid samt midlertidig leder af Kommunikationsafdelingen Rasmus Kaufmann er sikker på, at Billund Kommune med ansættelsen af Andreas Bjerre får den helt rigtige Presse- og brandingchef til effektivt og strategisk at kunne arbejde med kommunens eksterne kommunikation.

Kommunikationen er en afgørende faktor for Billund Kommunes arbejde, hvor vi gerne vil kendes i Danmark som en attraktiv kommune for borgere og erhvervsliv. Samtidig har vi Børnenes Hovedstad og en ambitiøs udviklingsstrategi om at være Fremtidens Legeplads. Jeg glæder mig til, at vi sammen med Andreas skal fortælle alle de gode historier, vi har her i kommunen, fortæller Rasmus Kaufmann.

Vil sætte Billund Kommune på landkortet

At stå i spidsen for fortællingen om Børnenes Hovedstad og Billund Kommune er også en af grundene til, at Andreas Bjerre valgte at søge jobbet som Presse- og brandingchef. Og som journalist og borger i Billund Kommune gennem seks år har han da også fået et indgående kendskab til den kommune, som han nu skal arbejde for.

Billund Kommune er en kommune med store ambitioner, og jeg ser frem til at formidle de mange aktiviteter og initiativer til kommunens borgere, samt at være med til at sætte Billund Kommune på landkortet som Fremtidens Legeplads, fortæller Andreas Bjerre.

Andreas Bjerre erstatter Søren Madsen, som efter 10 år som kommunikationschef stoppede i Billund Kommune den 14. august. Andreas Bjerre overtager mange af Søren Madsens opgaver, men får et større fokus på branding og vil derfor få titlen som Presse- og brandingchef i stedet for titlen som kommunikationschef.